Ilkka Sillanpää jatkaa Sipoon Perussuomalaisten puheenjohtajana – Yhdistys haluaa tavoittaa Sipoon ruotsinkieliset

Sipoon Perussuomalaiset on 9.10. pidetyssä syyskokouksessaan valinnut vuoden 2023 hallituksen. Ilkka Sillanpää, FT, jatkaa yhdistyksen puheenjohtajana. Tämä on hänen kolmas puheenjohtajavuotensa, ja hän toivoo uusien aktiivien nousevan vastuupaikoille.
“Meillä on paljon uusia jäseniä ja yhdistystoimintaa tarvitaan entistä enemmän. Meillä mahtavaa, innostunutta porukkaa, joille kuntalaisten ja kunnan pitkäjänteisen edun ajaminen on tärkeintä. Näistä nousee perussuomalaisia kunta- ja aluevaikuttajia.”
Ensi vuoden hallitukseen nousee Marko Lohikoski, muut kolme varsinaista jäsentä jatkavat tämän vuoden hallituksesta: taloudenhoitaja Jari Hursti, valtuustoryhmän puheenjohtaja Jari Malm ja nykyinen varapuheenjohtaja Timo Bonsdorff. Uuden hallituksen varajäsen on Martti Hanski.
Yhdistystoiminnan tavoitteena on jatkaa kasvu-uralla ja tavoittaa myös ruotsinkielisiä entistä paremmin. Ruotsinkielisen jaoston toiminta ja sen näkyvyys on yksi ensi vuoden toimintasuunnitelman painopiste. Yhdistyksessä on jo ruotsia äidinkielenään puhuvia mm. lautakuntapaikoilla.
Sillanpää pitää ryhmän asemaa Sipoossa hyvänä, mutta työtä riittää tulevassakin. “Perussuomalaiset on nyt vahva vaikuttaja Sipoon politiikassa. Meidät tunnetaan rakennustoiminnan muutoksesta ja nyt haasteena on budjetin oikaisu velkaantumisen pysäyttämisen uralle, jota kuntastrategia vaatiikin. Aiomme kantaa vastuumme tästä.”
Kuvassa valittu uusi hallitus: vasemmalta Jari Malm, Timo Bonsdorff, Ilkka Sillanpää (pj), Martti Hanski, Marko Lohikoski ja Jari Hursti.
Kirjoitettu 15.10.2022