Sipoon Perussuomalaiset haluaa tavoittaa nuoria ja ruotsinkielisiä

Sipoon Perussuomalaisten 15.10.2023 pidetty syyskokous päätti yhdistyksen vuoden 2024 hallituksesta ja toimintasuunnitelmasta. Filosofian tohtori Ilkka Sillanpää valittiin jatkamaan hallituksen puheenjohtajana ja hallituksen jäseniksi valittiin Jari Hursti, Markus Nurmi ja Joona Vainio sekä varajäseniksi Brita Ekebom, Esa Kantee ja Jari Malm.

Ensi vuodentoimintasuunnitelmassa panostetaan Sipoon nuorten ja ruotsinkielisten tavoittamiseen. Puheenjohtaja Sillanpää toteaa: ”Yhdistyksemme on aktiivinen, kasvava, vaikuttava ja kuntalaisille tärkeäksi osoittanut osa kuntapolitiikkaa. Nuorten asiat ovat meidän kaikkien asioita.” Yhdistyksen ruotsinkielistä jaostoa tullaan tuomaan esiin ja kiinnostusta puoluetta kohtaan on nyt myös ruotsinkielisissä sipoolaisissa. Jaoston puheenjohtaja, ammattilentäjänä toiminut Jari Malm kertoo: “Monissa yhdistyksen tapaamisissa on huomattu, että usean jäsenen olevan myös ruotsinkielen taitoisia. Olemme siis aito vaihtoehto hoitamaan luottamustehtäviä myös ruotsinkielellä.”

Valtuustoryhmän uudeksi puheenjohtajaksi Jari Malmin tilalle valittiin aiemmin pidetyssä valtuustoryhmän kokouksessa yhdistyksenpitkäaikainen vaikuttaja Jari Hursti. Näin Jari Malm voi keskittyä useisiin muihin luottamustehtäviinsä.

Sibbo Sannfinländarna vill nå ungdom och svenskspråkiga

På Sibbo Sannfinländarnas höstmöte den 15 oktober 2023 beslöts om föreningens styrelse och handlingsplan för 2024. Filosofie doktor Ilkka Sillanpää valdes att fortsätta som styrelsens ordförande och till styrelseledamöter valdes Jari Hursti, Markus Nurmi och Joona Vainio. Till supplementer valdes Brita Ekebom, Esa Kantee och Jari Malm.

Nästa års handlingsplan fokuserar på att nå unga och svenskspråkiga i Sibbo. Ordförande Sillanpää konstaterar: ”Vår förening är en aktiv, växande, inflytelserik del av kommunpolitiken som visat sig viktig för Sibbobor. Ungdomsfrågor är frågor för oss alla.” Den svenskspråkiga avdelningen av föreningen kommer att lyftas fram, och nu är även de svenskspråkiga i Sibbo intresserade av Sannfinländarna. Avdelningens ordförande Jari Malm, som tidigare var yrkespilot, säger: “På många av föreningens möten har det uppmärksammats att flera medlemmar också behärskar svenska. Så vi är ett genuint alternativ att sköta förtroendeuppdrag på svenska också.”

Vid ett tidigare möte valdes Jari Hursti, som är mångårig influencer i föreningen, till ordförande i fullmäktigegruppen i stället för Jari Malm. På så sätt kan Jari Malm fokusera på sina många andra förtroendeuppdrag.

Kirjoitettu 18.10.2023