Aloite uuden pelastusaseman varoitusvalojen lisäämisestä

Aloite uuden pelastusaseman lisävaroitusvaloista

Perussuomalaisten valtuustoryhmä jätti seuraavan aloitteen uuden pelastusaseman varoitusvalojen lisäämisestä valtuuston kokouksessa 4.9.2023:
Öljytiellä Nikkilän kohdalla ovat asennettuina rakenteilla olevan pelastusaseman uudet varoitusvalot. Ne toimivat liikennevalojen tapaan, jos pelastusasemalta lähtee hälytys. Kuten tiedämme, hälytyksessä voi lähteä palohenkilökunnan johtoauto tai hyvinkin suuria pelastusajoneuvoja, kaikkien tavoitteena maksiminopeus liikenteessä mahdollisuuksien mukaan. Paikalliset asukkaat ja yrittäjät ovat huolissaan ja toivovat toimenpiteitä, että Öljytiehen liittyvä pelastusaseman hyökkäystie ei muodostuisi uudeksi, tarpeettomaksi vaaranpaikaksi.

Nyt rakennetut varoitusvalot ovat idästä eli Porvoon suunnasta tullessa alamäessä, ja ne sijaitsevat liian myöhään raskasta liikennettä tai liukkaita kelejä ajatellen. Pyydämme Sipoon kuntaa edistämään toisien aikaisemmin näkyvien varoitusvalojen lisäämistä Porvoon suuntaan, jotta vilkas- ja raskasliikenteinen liittymä olisi turvallinen kaikissa olosuhteissa.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä