Liikenneturvallisuuden parantaminen Uudensillantiellä Nikkilässä

Perussuomalaisten valtuustoryhmän valtuustoaloite 16.5.2022 – sen esitteli kunnanvaltuutettu Esa Kantee

Kaikkien tienkäyttäjien turvallisuus on vaarassa, kun nuoret autoilijat ja mopoilijat käyttävät liian suuria nopeuksia taajamissa.

Ennen kaikkea nuoret tarvitsevat paikkoja harrastaa. Tämä koskee myös mopoharrastusta. Koska niin sanottua moposuoraa koskeva aloite on jo käsittelyssä, tämä aloite koskee yhtä myös mopoilun lieveilmiötä. Valitettavasti kaikki autoilijat tai motoristit eivät osoita riittävää vastuullisuutta ja sen vuoksi yleinen turvallisuus vaatii kunnalta tehokasta puuttumista vaarallisiin toimintatapoihin kun niitä ilmenee.

Nikkilässä Uudensillantie on melko suora tie, joka tuntuu yllyttävän hurjasteluun. Tie on kapea varsinkin sillan kohdalta ja vaarallinen suurilla nopeuksilla kaikille tien käyttäjille. Me allekirjoittaneet vaadimme kuntaa ryhtymään toimenpiteisiin, jotta tällainen toimintamalli ei enää vaarantaisi nuorten tai muidenkaan terveyttä. Ehdotamme muutaman hidasteen rakentamista tielle.